Intrum ny titelsponsor av Stockholm Open

Intrum blir ny titelsponsor för Stockholm Open. Avtalet om titelsponsorskap löper under tre år.

”Intrum Justitia har under femton års tid varit huvudsponsor för Stockholm Open. När vi nu blir Intrum är det naturligt för oss att vilja sätta vårt nya varumärke på kartan. Stockholm Open är en av de mest anrika och genuina turneringar vi har i Sverige – så när tillfälle gavs att ytterligare stötta sporten och turneringen var det en enkel fråga”, säger Mikael Ericsson, VD och Koncernchef på Intrum.

Mikael Ericsson, vd och koncernchef på Intrum

”Det är väldigt roligt att Intrum valt att fortsätta den här resan som värd för evenemanget tillsammans med oss och ägarklubbarna; SALK, KLTK och Stockholms Tennisförbund. Intrum är sedan länge partner till turneringen och har på ett oerhört professionellt sätt till fullo utnyttjat mötesplatsen, Stockholm Open. Förtroendet att nu namnge tävlingen är ett fantastiskt fint betyg åt evenemanget och hela organisationen”, säger Christer Hult Executive Director Tennis Europe på Lagardère som arrangerar Intrum Stockholm Open.

”Vi ser Stockholm Open som en utmärkt arena – inte bara för att träffa våra kunder och skapa nya mötesplatser utan också för att kunna arrangera event som tar upp frågor som ligger oss varmt om hjärtat. Vi kommer under veckan att prata konsekvenserna av att företag inte får betalt i tid, både för företagen själva men också för samhället i form av bland annat arbetstillfällen. Vi ordnar också en träff för lärare – där man kan lära sig mer om vårt initiativ Spendido – för att förbättra ungas kunskaper i privatekonomi”, avslutar Mikael Ericson vd Intrum.

Intrum Stockholm Open är en av ATP tourens äldsta inomhusevenemang och ingår i ATP Tourens så kallade 250-kategori.

För mer information, kontakta gärna:
Annika Billberg, Kommunikationsdirektör

E-mail: a.billberg@intrum.com