Intrum Sverige får ny landschef

Siv Hjellegjerde Martinsen tillträder som ny landschef för Intrum Sverige från och med den 1 januari, 2020. Hon efterträder Fredrik Backman som på egen begäran valt att lämna bolaget.

Hjellegjerde Martinsen är för närvarande landschef för Intrums norska verksamhet. Hon kommer att fortsätta inneha detta ansvar och dela sin tid mellan Intrums verksamheter i Norge och Sverige.

– Siv har en bred erfarenhet från den nordiska marknaden, vilket borgar för att hon på bästa sätt kommer att kunna ta över som landschef och direkt driva utvecklingen vidare. Jag vill samtidigt rikta ett stort tack till Fredrik för de drygt åtta år som han varit verksam inom koncernen och för den fina utveckling som han och hans team har levererat under de drygt två år som han varit landschef i Sverige. Vi önskar honom all lycka framöver, säger Anette Willumsen, regiondirektör för Intrum i Nordeuropa.

Hjellegjerde Martinsen har lång erfarenhet från olika delar av finanssektorn och har arbetat med försäljning och marknadsföring, HR och revision. Hon började som landschef för Intrums norska verksamhet i mars 2018. Innan dess var hon 13 år på Danske Bank, senast som Chief Commercial Officer i Danica Pension.