Inkassopaketet

Inkassopaketet är en effektiv och enkel tjänst som du kan luta dig tillbaka på om en kund inte betalat i tid.

När du använder oss i din kravprocess får du en lika seriös som erfaren partner med mer än 90 år på nacken.

Förutom inkassohantering innehåller paketet vår välkända stämpel. Den använder du på din påminnelse. Stämpeln upplyser din kund vad nästa steg är om den inte betalas.

Ring 08-616 77 43 eller mejla forsaljning@se.intrum.com så hjälper vi dig!

Så funkar det

Enkelt uttryckt: Om din kund inte betalar så hanterar vi det. Du registrerar helt enkelt dina ärenden på vår webb och vi tar hand om inkassokraven hela vägen. Vi kommunicerar med kunden och rådgör med dig under tiden. Du har kontroll över hela processen och kan följa allt via webben.

  1. Registrering av ärendet
    Du registrerar din kund och ditt ärende direkt i vårt webbverktyg för ärendehantering.
  2. Inkassokrav
    Dag 1: Kravbrev skickas till din kund. Lagstadgad inkassokostnad påförs.
  3. Förberedelse av rättslig prövning
    9 dagar efter inkassokravet skickats ut förbereds ärendevärderingen för att kontrollera kredittagarens ekonomiska situation. Finns det skulder och anmärkningar sedan tidigare? Är de betalda eller inte?
  4. Fortsatta åtgärder
    Utifrån resultat av värderingen bestämmer vi nästa åtgärd.

 

Det här ingår

  • Inkasso i Sverige
  • Intrum Web - Verktyg för hantering av dina ärenden och kommunikation med ditt handläggarteam
  • Utbildning inom kredithantering
  • Stämpeln
  • Personlig service av erfarna handläggare!

 

Stämpeln - som får din kund att prioritera din faktura

  • Inkassostämpel använder du på din betalningspåminnelse. Den upplyser din kund om att Intrum tar över ärendet om betalning uteblir.
  • Stämpeln är en effektiv uppmaning till din kund att betala omgående.
  • Din faktura blir prioriterad.

Kontakt