VARNING för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering! Vi ringer ALDRIG upp och ber dig signera en transaktion med BankID. 

Är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället. I många fall ser samtalen ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det är inte vi som ringer. 

Tänk på att:

  • aldrig använda BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig
  • aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter via telefon
  • alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
  • kontakta din bank direkt om du drabbats av bedrägeri
  • polisanmäla händelsen direkt

 

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Är det här säkert?

Inkassokrav via sms

Har du fått ett sms med Intrum som avsändare? Då stämmer det att det är från oss och du kan tryggt logga in med ditt BankID.
Inkassokrav på sms

Har du fått ett sms med ett inkassokrav från Intrum?

Du ska alltid vara försiktig när du blir kontaktad och blir ombedd att signera med Bank ID. Men du kan känna dig säker att det är från oss om det kom ett sms nu i februari gällande ett inkassokrav. Känner du dig trots allt osäker kan du alltid välja att logga in på Mina sidor istället.

När du loggar in kan du betala direkt, skicka meddelande till oss och eller välja andra alternativ gällande ditt ärende.

 

VIKTIGT AT KOMMA IHÅG

Vi ringer aldrig upp och ber dig signera en transaktion med BankID och är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället.

Tänk på att:

  • aldrig använda BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig
  • aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter via telefon
  • alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
  • omedelbart kontakta din bank om du drabbas av bedrägeri och polisanmäla händelsen direkt