Branschspecialiserad inkasso och datadriven analys
Nyckeln till framgångsrik inkasso

Branschspecialiserad inkasso och datadriven analys

Inkasso

En lyckad inkassoprocess är mycket mer än ett kravbrev. Den handlar inte bara om att få betalt, utan även om att bemöta din kund med respekt för att ni ska kunna fortsätta göra affärer tillsammans.


Ärendevärdering = anpassad kravhantering

 

I ett samarbete med oss får ni inte bara kravhantering utan även fördel av vår stora databas och våra analysverktyg. Informationen om era kunders betalningsvanor hjälper oss att skilja på dem med tillfälliga ekonomiska problem och de som står inför svårare situation.

Åtgärd efter historik


Kunskapen om tidigare betalningsbeteende ger er möjlighet att anpassa brev och åtgärd efter historik:

  • En som alltid betalat i tid och missat betalningsdag för första gången, en vänlig påminnelse.
  • Kunden som alltid betalar, men alltid för sent, en ordinarie kravprocess.
  • Den som inte har medel, bearbetas med olika former av påminnelser och erbjudanden om anpassade avbetalningsplaner.

Vi har informationen – ni valet.


Vårt erbjudande

  • Optimerad kravprocess för maximerat utfall

  • Minskade kreditförluster

  • Nöjda kunder

 


Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er?

Kontakta med oss

Era kunder

Att lämna sin kredithantering till oss betyder även att överlämna vissa delar av kundkontakten. Något vi är väl medvetna om och tar på allra största allvar. Därför strävar vi naturligt efter att ge absolut bästa service i vårt uppdrag.

Kommunikation med era kunder styrs efter deras behov och vi erbjuder dem en kundtjänst med hög tillgänglighet och servicegrad.

Läs mer>


Exempel på kontaktvägar och betalningssätt:

  • Generösa telefontider

  • Säker inloggning till ”Mina sidor” med BankID 

  • Kravbrev via Kivra (för dem som valt det)

  • Kommunikation via SMS

  • Kortbetalning, Swish och direktbetalning via internetbanker