Har du inte fått betalt av din kund?
När en faktura förfaller förändras din roll från leverantör till ofrivillig långivare. Det påverkar både kassaflödet och lönsamheten. Därför ska du ta tag i saken direkt och för att undgå eventuella missförstånd med din kund kan du göra så här:
Steg 1: Ta kontakt med kunden
- Ring och fråga varför betalningen är sen.
- Kom överens om ett nytt, tydligt slutdatum för betalningen.
Om pengarna inte kommer trots uppgörelsen:
Steg 2: Starta inkassoprocessen
- Nu ska du inte vänta längre! Ju tidigare du agerar, desto större chans att få betalt. Om kunden har fler obetalda fakturor och måste prioritera, är det viktigt att ditt krav ligger först.
Vi hjälper er att få betalt i tid
Populära tjänster
Inkasso via Intrum – signalerar att ni menar allvar
Ett kravbrev från oss tas emot med respekt och visar att ni har bestämt er för att få betalt.
Är det att sätta för stor press på sina kunder? Nej, det är väl snarare så att om ni hade vetat att köparen inte skulle betala, då hade det inte blivit en affär.
Med oss i ryggen får ni en extra positiv push, Intrum-namnet är välkänt. Ni får betalt snabbare och den som får ett krav från oss vet att en seriös process är igång. Det är en trygghet både för er och er kund.
loading...