Vi finns här för att hjälpa dig

Kontakta oss snabbt och enkelt. Logga in på Mina sidor.

Vill du lämna en åsikt

Tycker du att ditt krav är fel eller har du klagomål

Vanliga frågor

Våra vanligaste frågor

Varför har ni tagit en kreditupplysning på mig?

Vi har tagit en kreditupplysning på dig för att skatteverket, med jämna mellanrum, uppdaterat alla skattepliktiga personers inkomstuppgifter.

I samband med det begär vi automatisk in kreditupplysningar från Creditsafe på alla som har en inkassoskuld hos oss.

Du har fått en så kallad omfrågekopia för att du ska veta att vi har hämtat in informationen. 

Den kreditupplysningen påverkar inte din kreditvärdighet.

Det här är Intrum

Vi är ett företag som köper och samlar in skulder. Vi köper obetalda lån, kreditkortsskulder, butikskortsskulder och andra skulder från banker, kreditkortsföretag, återförsäljare samt företag inom el- och telekomtjänster. Vi samlar också in skulder på uppdrag av andra långivare och varu- och tjänsteleverantörer.

När vi köper ditt konto, är de pengar du är skyldig på detta konto nu skyldiga till Intrum istället för den ursprungliga långivaren. Vi vill samarbeta med dig för att hjälpa dig bli skuldfri. Vi tar alltid hänsyn till din ekonomiska situation och upprättar en överkomlig betalningsplan som gör det möjligt för dig att återbetala dina skulder och ta tillbaka kontrollen över din ekonomi.

Vänligen kontakta oss för att diskutera detta med en av våra kundtjänstrepresentanter

Hur betalar jag av min skuld?

Vanligtvis skickar vi dig en förtryckt faktura som en del av påminnelsebrevet, men det finns flera alternativ tillgängliga för dig när det gäller betalningsmetoder. Mer information finns på baksidan av brevet.

Det finns flera sätt att betala, klicka här för en lista över alternativ.

En av våra kundrådgivare kan också ge dig ytterligare råd om du väljer att kontakta oss.

 

Vad händer om jag inte kan betala?

Vi vill samarbeta med dig för att hjälpa dig bli skuldfri. Vi kommer ta hänsyn till din ekonomiska situation och upprätta en överkomlig betalningsplan som gör det möjligt för dig att återbetala dina skulder och komma vidare med ditt liv. Om du har ekonomiska svårigheter finns det gratis skuldrådgivningsalternativ tillgängliga för dig.

Om detta gäller dig, är allt vi begär att du kontaktar oss för att informera oss om din situation så att vi kan hantera ditt konto på bästa möjliga sätt

Hur loggar jag in?

Klicka här för att logga in och komma åt självbetjäningsportalen. Genom att logga in kan du komma åt dina ärenden och hantera ditt konto.

Du kan också kontakta oss via portalen dygnet runt, sju dagar i veckan. Hör av dig om du har frågor angående ditt ärende, inte kan komma åt ditt konto eller behöver lösa något problem.

Kommer min skuld påverka min kreditvärdighet

Ja, obetalda skulder kommer förmodligen göra det svårt att få andra lån eller krediter. Det är troligt att din ursprungliga långivare har registrerat en betalningsanmärkning för dig. När du börjar göra återbetalningar kommer vi att uppdatera de företag som hanterar kreditinformation – kreditupplysningsföretag. Vänligen kontakta oss för att upprätta en betalningsplan och börja reparera din kredit historia

Se samtliga frågor ›

Klicka på ikonen och läs mer om hur vi kan hjälpa dig.

Vänta inte – agera direkt för din egen skull.

Behöver du prata med någon?

Tillsammans hittar vi en lösning.

Kan du inte betala allt direkt – ansök om en avbetalningsplan.

Få hjälp med att planera din ekonomi.

‹  Föregående Nästa  ›

Vi vill hjälpa dig

Kontakta oss och vi hjälper dig