Skydda dig – bluffsamtal och sms

Du ska aldrig ge ut koder eller signera betalningar på någon annans uppmaning. Ingen bank, myndighet eller seriöst företag ber dig dela med dig av personliga uppgifter i samtal eller via sms.
För att skydda dig mot bluffarna, logga in på Mina sidor, där kan du se om du har ett ärende hos oss och tryggt betala.

Vi finns här för att hjälpa dig

Kontakta oss snabbt och enkelt. Logga in på Mina sidor.

Vill du protestera mot (bestrida) kravet?

Då MÅSTE du logga in eller RINGA oss!

Har du klagomål på oss?

Berätta för oss vad du tycker vi har gjort fel.

Vanliga frågor

Våra vanligaste frågor

Varför har ni tagit en kreditupplysning på mig?

Vi har tagit en kreditupplysning på dig för att skatteverket, med jämna mellanrum, uppdaterat alla skattepliktiga personers inkomstuppgifter.

I samband med det begär vi automatisk in kreditupplysningar från Creditsafe på alla som har en inkassoskuld hos oss.

Du har fått en så kallad omfrågekopia för att du ska veta att vi har hämtat in informationen. 

Den kreditupplysningen påverkar inte din kreditvärdighet.

Hur betalar jag av min skuld?

Det finns flera sätt att betala, klicka här för en lista över alternativ.

En av våra kundrådgivare kan också ge dig ytterligare råd om du väljer att kontakta oss.

 

Vad händer om jag inte kan betala?

Om du inte har möjlighet att betala din skuld just nu är det viktigaste av allt att du kontaktar oss. Tillsammans försöker vi hitta en lösning som kan passa både dig och det företag du är skyldig pengar. 

I de flesta fall kan vi tillsammans bestämma en avbetalningsplan som du ska ha möjlighet att följa. 

Vårt mål är alltid att hitta en lösning som i slutändan ska göra dig skuldfri och samtidigt se till att dem du är skyldig pengar får betalt.

Om du har ekonomiska svårigheter finns det hjälp att få från din kommun. Det finns något som heter skuldrådgivare och de kan hjälpa till att se över din situation så att den inte blir värre. Här kan du söka efter dem i din kommun

Kom ihåg, du är inte ensam. Det är många som är i samma situation som dig och vi är vana att hjälpa till och ge råd. Vi finns ett samtal bort.

Hur loggar jag in?

Klicka här för att logga in och komma åt självbetjäningsportalen. Genom att logga in kan du komma åt dina ärenden och hantera ditt konto.

Du kan också kontakta oss via portalen dygnet runt, sju dagar i veckan. Hör av dig om du har frågor angående ditt ärende, inte kan komma åt ditt konto eller behöver lösa något problem.

Se samtliga frågor ›

Klicka på ikonen och läs mer om hur vi kan hjälpa dig.

Vänta inte – agera direkt för din egen skull.

Behöver du prata med någon?

Tillsammans hittar vi en lösning.

Kan du inte betala allt direkt – ansök om en avbetalningsplan.

Få hjälp med att planera din ekonomi.

‹  Föregående Nästa  ›

Vi vill hjälpa dig

Kontakta oss och vi hjälper dig