Skydda dig – bluffsamtal och sms

Du ska aldrig ge ut koder eller signera betalningar på någon annans uppmaning. Ingen bank, myndighet eller seriöst företag ber dig dela med dig av personliga uppgifter i samtal eller via sms.
För att skydda dig mot bluffarna, logga in på Mina sidor, där kan du se om du har ett ärende hos oss och tryggt betala.

Betala

Jag vill betala, hur gör jag?

Logga in på Mina sidor. Där finns all information om skulden. Du hittar även betalningsuppgifter i ditt kravbrev. Har du fått ditt kravbrev i Kivra kan du betala direkt i Kivra-appen.
Logga in för att betala

På Mina sidor kan du betala direkt.

Alla uppgifter om ditt ärende finns på Mina Sidor, logga in med BankID eller med de användaruppgifter du har fått i brevet.

När du loggat in ser du allt om ditt ärende och kan betala direkt via Trustly eller Swish.

Har du fått ditt kravbrev i Kivra kan du betala direkt i Kivra-appen.


Betala utan att logga in

Betalningsuppgifter finns i kravbrevet

Du kan betala genom att använda dig av betalningsuppgifterna i ditt brev. Där hittar du vad du ska betala, QR-kod, Swish och OCR-nummer. Välj det som passar dig bäst.

När du betalar är det viktigt att du använder korrekta uppgifter så att betalningen hamnar rätt.


Ring oss för att betala

Betala utan att logga in

Om du föredrar att göra betalningen direkt utan att prata med oss eller använda portalen, ring vår automatiska teletjänst 08-616 76 66, och följ instruktionerna på din telefon.


Kravbrev i Kivra

Betala direkt i Kivra

Har du fått ett brev från oss i Kivra kan du välja att betala direkt i Kivra-appen.

Vill du se status i ditt ärende, loggar du in på Mina sidor.


Utlandsbetalningar

Betala från utlandet

Oavsett var du är kan du betala genom att logga in på Mina Sidor. Du kan välja att betala via din bank eller Swish (vi stödjer Swish från utländska mobilnummer.)

När du betalar från utlandet kan du behöva vårt IBAN-, BIC- och SWIFT-nummer. Du hittar uppgifterna när du klickar på knappen.