
Har du fått ett brev från oss?

Jag vill betala, hur gör jag?

När du vill betala är det alltid bäst att använda uppgifterna i det brev du fått från oss. Där finns viktig information för att betalningen ska komma i rätt ärende. I brevet har du även inloggningsuppgifterna till "Mina Sidor". Du kan även logga in med med Bank ID.
Läs mer ›
Ditt ärende

Har du fått ett brev från oss har du också ett ärende. Du kan logga in på "Mina sidor" och se detaljer, betala och följa händelser. Vill du ställa frågor och kontakta oss, kan du göra det via meddelandefunktionen när du är inloggad.
Läs mer ›
Hur lägger man upp en avbetalningsplan?

Har du svårt att betala hela skulden på en gång? Lugn, i de allra flesta fall är det möjligt att lägga upp en avbetalningsplan.
Läs mer ›
Behöver jag meddela att jag har betalat?

När du har genomfört din betalning kan du se vilken status ditt ärende är i genom att logga in på Mina sidor. Du behöver inte kontakta oss eller meddela att du har betalat men du kan kontrollera att betalningen har gått igenom efter ett 2-3 dagar.
Läs mer ›
Vilka alternativ har jag?

Det viktigaste är att få en överblick över skulderna och få hjälp med din ekonomiska situation. Vi på kundservice berättar gärna mer om vilka alternativ som erbjuds och du kan läsa mer här.
Läs mer ›
Stämmer inte uppgifterna i kravbrevet?

Om du fått ett brev som inte stämmer, då är det viktigt att du kontaktar kundservice så fort som möjligt.
Läs mer ›
Jag har fått brev från Kronofogden, vad har hänt?

När en skuld hamnar på inkasso startar en process. Betalas skulden direkt, inklusive de kostnader som lagts till, avslutas ärendet. Om den inte gör det kan olika myndigheter kopplas in, exempelvis tingsrätten och Kronofogden.
Läs mer ›
Varför får jag brev från er i Kivra?

Vi har anslutit oss till den digitala brevlådan Kivra. Det innebär att du som är ansluten till dem även kan få brev från oss. Avisering om att du fått ett digitalt brev sker via mejl och om du laddat ner Kivras app via en push-notis.
Läs mer ›
Behöver du fylla i en fullmakt?

Är du ombud eller ställföreträdare och behöver ta del av din huvudmans skulduppgifter? Läs mer...
Läs mer ›loading...