Skydda dig – bluffsamtal och sms

 

Du ska aldrig ge ut koder eller signera betalningar på någon annans uppmaning. Ingen bank, myndighet eller seriöst företag ber dig dela med dig av personliga uppgifter i samtal eller via sms.

 

För att skydda dig mot bluffarna, logga in på Mina sidor, där kan du se om du har ett ärende hos oss och tryggt betala.

Har du fått kravbrev från oss? Här får du information om vad du behöver göra.

Har du fått kravbrev från oss? Här får du information om vad du behöver göra.


Vi finns här för att hjälpa dig
Jag vill betala, hur gör jag?
Betala

Jag vill betala, hur gör jag?

Jag vill betala, hur gör jag?

Logga in på Mina sidor, där hittar du alla uppgifter du behöver och kan betala direkt via Swish eller Trustly. Du har även betalningsinformation i ditt kravbrev.

Läs mer ›

Ditt inkassokrav
Se status i ditt ärende

Ditt inkassokrav

Ditt inkassokrav

Har du fått ett brev från oss har du också ett ärende här. Du kan logga in på "Mina sidor" och se detaljer, betala och följa de olika stegen i inkassoärendet. När du är inloggad kan du ställa frågor och skicka meddelanden till oss.

Läs mer ›

Jag har betalat
Jag har betalat

Behöver jag meddela att jag har betalat?

Jag har betalat

Du behöver inte kontakta oss eller meddela att du har betalat, men du kan logga in på Mina sidor och kontrollera att betalningen har gått igenom efter ett 2-3 dagar.

Läs mer ›

Dela upp betalningen
Dela upp betalningen

Fråga om en avbetalningsplan

Dela upp betalningen

Har du svårt att betala hela skulden på en gång? Lugn, i de allra flesta fall är det möjligt att lägga upp en avbetalningsplan.

Läs mer ›

Jag har många skulder, vad kan jag göra?
Jag har många skulder

Vilka alternativ har jag?

Jag har många skulder, vad kan jag göra?

Det viktigaste är att få en överblick över skulderna och din ekonomiska situation. Vi på kundservice berättar gärna mer om vilka alternativ du har.

Läs mer ›

Varför kreditupplysning?

Varför har ni har tagit en kreditupplysning på mig?

Varför kreditupplysning?

Vi har tagit en kreditupplysning på dig för att skatteverket, med jämna mellanrum, uppdaterat alla skattepliktiga personers inkomstuppgifter. I samband med det begär vi automatisk in kreditupplysningar från Creditsafe på alla som har en inkassoskuld hos oss. Du har fått en så kallad omfrågekopia för att du ska veta att vi har hämtat in informationen.  Den kreditupplysningen påverkar inte din kreditvärdighet.

Läs mer ›

Brev från Kronofogden
Kronofogden

Jag har fått brev från Kronofogden

Brev från Kronofogden

När en skuld hamnar på inkasso startar en process. Betalas skulden direkt, inklusive de kostnader som lagts till, avslutas ärendet. Om den inte gör det kan olika myndigheter kopplas in, exempelvis tingsrätten och Kronofogden.

Läs mer ›

Vi hjälper dig

Om du har några frågor, kan du kontakta oss