1 september 2020 - VARNING för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering. 

 

Samtalen ser ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det är inte vi som ringer.

Vi ringer aldrig upp och ber dig signera en transaktion med BankID och är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället.

Tänk på att:

- aldrig använda BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig
- aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter via telefon
- alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- omedelbart kontakta din bank om du drabbas av bedrägeri
- polisanmäla händelsen direkt

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Har du fått ett brev från oss?

Har du fått ett brev från oss?

Betala nu
Betala

Jag vill betala, hur gör jag?

Betala nu

När du vill betala är det alltid bäst att använda uppgifterna i det brev du fått från oss. Där finns viktig information för att betalningen ska komma i rätt ärende. I brevet har du även inloggningsuppgifterna till "Mina Sidor". Du kan även logga in med med Bank ID.

Läs mer ›

Ditt ärende
Följ ditt ärende

Ditt ärende

Ditt ärende

Har du fått ett brev från oss har du också ett ärende. Du kan logga in på "Mina sidor" och se detaljer, betala och följa händelser. Vill du ställa frågor och kontakta oss, kan du göra det via meddelandefunktionen när du är inloggad.

Läs mer ›

Avbetalningsplan
Dela upp betalningen

Hur lägger man upp en avbetalningsplan?

Avbetalningsplan

Har du svårt att betala hela skulden på en gång? Lugn, i de allra flesta fall är det möjligt att lägga upp en avbetalningsplan.

Läs mer ›

Jag har betalat
Jag har betalat

Behöver jag meddela att jag har betalat?

Jag har betalat

När du har genomfört din betalning kan du se vilken status ditt ärende är i genom att logga in på Mina sidor. Du behöver inte kontakta oss eller meddela att du har betalat men du kan kontrollera att betalningen har gått igenom efter ett 2-3 dagar.

Läs mer ›

Jag har många skulder, vad kan jag göra?
Jag har många skulder

Vilka alternativ har jag?

Jag har många skulder, vad kan jag göra?

Det viktigaste är att få en överblick över skulderna och få hjälp med din ekonomiska situation. Vi på kundservice berättar gärna mer om vilka alternativ som erbjuds och du kan läsa mer här.

Läs mer ›

Jag har fått ett kravbrev som inte stämmer
Jag har fått ett felaktigt kravbrev

Stämmer inte uppgifterna i kravbrevet?

Jag har fått ett kravbrev som inte stämmer

Om du fått ett brev som inte stämmer, då är det viktigt att du kontaktar kundservice så fort som möjligt.

Läs mer ›

Brev från Kronofogden
Kronofogden

Jag har fått brev från Kronofogden, vad har hänt?

Brev från Kronofogden

När en skuld hamnar på inkasso startar en process. Betalas skulden direkt, inklusive de kostnader som lagts till, avslutas ärendet. Om den inte gör det kan olika myndigheter kopplas in, exempelvis tingsrätten och Kronofogden.

Läs mer ›

Varför får jag brev från er i Kivra?
Jag har fått ett brev från Kivra

Varför får jag brev från er i Kivra?

Varför får jag brev från er i Kivra?

Vi har anslutit oss till den digitala brevlådan Kivra. Det innebär att du som är ansluten till dem även kan få brev från oss. Avisering om att du fått ett digitalt brev sker via mejl och om du laddat ner Kivras app via en push-notis.

Läs mer ›