Har du fått kravbrev från oss? Här får du information om vad du behöver göra.
Jag vill betala, hur gör jag?
Logga in på Mina sidor, där hittar du alla uppgifter du behöver och kan betala direkt via Swish eller Trustly. Du har även betalningsinformation i ditt kravbrev.
Läs mer ›Ditt inkassokrav
Har du fått ett brev från oss har du också ett ärende här. Du kan logga in på "Mina sidor" och se detaljer, betala och följa de olika stegen i inkassoärendet. När du är inloggad kan du ställa frågor och skicka meddelanden till oss.
Läs mer ›Behöver jag meddela att jag har betalat?
Du behöver inte kontakta oss eller meddela att du har betalat, men du kan logga in på Mina sidor och kontrollera att betalningen har gått igenom efter ett 2-3 dagar.
Läs mer ›Fråga om en avbetalningsplan
Har du svårt att betala hela skulden på en gång? Lugn, i de allra flesta fall är det möjligt att lägga upp en avbetalningsplan.
Läs mer ›Vilka alternativ har jag?
Det viktigaste är att få en överblick över skulderna och din ekonomiska situation. Vi på kundservice berättar gärna mer om vilka alternativ du har.
Läs mer ›Varför har ni har tagit en kreditupplysning på mig?
Vi har tagit en kreditupplysning på dig för att skatteverket, med jämna mellanrum, uppdaterat alla skattepliktiga personers inkomstuppgifter. I samband med det begär vi automatisk in kreditupplysningar från Creditsafe på alla som har en inkassoskuld hos oss. Du har fått en så kallad omfrågekopia för att du ska veta att vi har hämtat in informationen. Den kreditupplysningen påverkar inte din kreditvärdighet.
Läs mer ›Jag har fått brev från Kronofogden
När en skuld hamnar på inkasso startar en process. Betalas skulden direkt, inklusive de kostnader som lagts till, avslutas ärendet. Om den inte gör det kan olika myndigheter kopplas in, exempelvis tingsrätten och Kronofogden.
Läs mer ›Vi hjälper dig
Om du har några frågor, kan du kontakta ossloading...