Varning för bedrägeri och falska telefonsamtal - använd aldrig BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig 

Vi vill varna för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering.
Samtalen ser ut att komma från Intrums växelnummer 08-616 76 66 men det är inte Intrum som är den verkliga uppringaren.

Observera att Intrum aldrig ringer upp dig och ber dig signera en transaktion med BankID.

Om du är osäker på om uppringaren verkligen är Intrum, avsluta samtalet och ring in till vår växel istället.

Tänk på att:

- Aldrig använda BankID på uppmaning av någon annan som kontaktar dig
- Aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter
- Alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- Alltid kontakta din bank omgående om du drabbas av bedrägeri
- Alltid polisanmäla händelsen

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Jag har många skulder

Vilka alternativ har jag?

Vi kan hjälpa dig. Kontakta oss!
Jag har samlat på mig många skulder, vilka alternativ finns det för mig?

Kontakta oss för att få hjälp med att bli skuldfri.

Vi har lång erfarenhet av att möta människor i svåra ekonomiska situationer och förstår att livet kan komma mellan. Vi hjälper människor dagligen som kämpar med skuldsättning att få rätsida på sin ekonomi och därigenom komma på grön kvist. 

  1. Avbetalningsplan - kontakta oss för att diskutera ett upplägg. I de allra flesta fall går det att lösa.
  2. Sök hjälp och rådgivning hos en budget- och skuldrådgivare. Din kommun erbjuder kostnadsfri hjälp till skuldsatta personer och kan hjälpa till med en eventuell skuldsanering. Läs mer om skuldsanering här.
  3. Samla lån och småkrediter - Prata med din bank och se om du kan samla dina lån och krediter för att minska månadskostnaden.