VARNING för BEDRAGARE som påstår att de ringer från Intrum och meddelar att du har blivit utsatt för en identitetsstöld som har polisanmälts och att du ska utföra en betalning via BankID-signering. Samtalen kan se ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det kan också visas andra nummer i displayen. 

Tänk på att:

- Aldrig använda BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig
- Aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter via telefon
- Alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- Omedelbart kontakta din bank om du drabbas av bedrägeri
- Polisanmäla händelsen direkt

Vi hjälper dig gärna

Snabbast och enklast

Logga in på Mina sidor

Snabbast hjälp med ditt ärende får du om du loggar in på Mina sidor som alltid är öppet. Här kan du till exempel:

  • betala
  • sätta upp en avbetalningsplan
  • få en översikt över din skuld

VARNING!

Vi vill varna dig för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via bankid-signering.


Vanliga frågor

Vanliga frågor

Jag har fått ett brev från Intrum Invest

Om du har fått ett kravbrev från Intrum Invest är det viktigt att du betalar innan förfallodatum. Använd gärna vårt bifogade inbetalningskort. Vill du komma i kontakt med oss, klicka här.

Har du ett ombud?
Om du vill att någon annan ska företräda dig i ditt eller dina ärenden måste du och den personen fylla i en fullmakt där du skriftligen godkänner att den personen får ta del av dina uppgifter. 

Läs mer om fullmakt här

 

Varför kommer brevet från Intrum?

Det företag som du är skyldig pengar har valt att använda oss för att sköta kravhanteringen. Det finns en mängd lagar och regler kring hur man får inkassera pengar och många företag tycker att det är enklare att överlämna kravhanteringen till oss som har det som vår huvudsakliga uppgift.

Jag får brev som inte är mina, varför?

Om du får brev som inte är dina kan det vara så att personen som brevet är adresserad till är folkbokförd på samma adress.

Jag har inte fått brev från er, vart är det skickat?

Vi skickar alltid ditt brev till den adress vår kund/uppdragsgivare lämnat till oss. Det är den adressen som du har fått dina fakturor till och som du angett till vår kund när avtalet tecknades eller vid kontakt.

Jag vill inte ha några brev, kan ni sluta skicka?

Så länge din skuld inte är reglerad kommer vi kontinuerligt att påminna dig om ditt ärende. Det innebär att vi skickar brev även om du inte vill ha brev eller inte kan betala just nu.

Se samtliga frågor ›