Vi hjälper dig gärna
Logga in på Mina sidor
Snabbast hjälp med ditt ärende får du om du loggar in på Mina sidor som alltid är öppet. Här kan du till exempel:
- betala
- sätta upp en avbetalningsplan
- få en översikt över din skuld
Vi vill varna dig för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via bankid-signering.
Vanliga frågor
Om du har fått ett kravbrev från Intrum Invest är det viktigt att du betalar innan förfallodatum. Använd gärna vårt bifogade inbetalningskort. Vill du komma i kontakt med oss, klicka här.
Har du ett ombud?
Om du vill att någon annan ska företräda dig i ditt eller dina ärenden måste du och den personen fylla i en fullmakt där du skriftligen godkänner att den personen får ta del av dina uppgifter.
Det företag som du är skyldig pengar har valt att använda oss för att sköta kravhanteringen. Det finns en mängd lagar och regler kring hur man får inkassera pengar och många företag tycker att det är enklare att överlämna kravhanteringen till oss som har det som vår huvudsakliga uppgift.
Om du får brev som inte är dina kan det vara så att personen som brevet är adresserad till är folkbokförd på samma adress.
Vi skickar alltid ditt brev till den adress vår kund/uppdragsgivare lämnat till oss. Det är den adressen som du har fått dina fakturor till och som du angett till vår kund när avtalet tecknades eller vid kontakt.
Så länge din skuld inte är reglerad kommer vi kontinuerligt att påminna dig om ditt ärende. Det innebär att vi skickar brev även om du inte vill ha brev eller inte kan betala just nu.
loading...