Skydda dig – bluffsamtal och sms

 

Du ska aldrig ge ut koder eller signera betalningar på någon annans uppmaning. Ingen bank, myndighet eller seriöst företag ber dig dela med dig av personliga uppgifter i samtal eller via sms.

 

För att skydda dig mot bluffarna, logga in på Mina sidor, där kan du se om du har ett ärende hos oss och tryggt betala.

Kontakta oss
Vi hjälper dig gärna

Kontakta oss

Snabbast och enklast

Logga in på Mina sidor

Snabbast hjälp får du om du loggar in på Mina sidor. För att göra det behöver du ett BankId. Är du juridisk person (ombud företag) använder du uppgifter i ditt kravbrev. På Mina sidor, kan du exempelvis:

  • Betala din skuld eller be om en avbetalningsplan
  • Se hur mycket du ska betala och vad som hänt i ärendet

Vill du hellre prata med någon?

Då kan du ringa oss på de nummer du ser om du scrollar ner. Ibland är det många som ringer oss och du kan få vänta lite längre, men vi svarar så fort vi har en ledig rådgivare.

Ring
Ring

När du fått ett inkassobrev från Intrum Sverige:

Måndag till fredag
08:00 till 18:00

När du vill prata med oss om ett ärende hos Inkassobevakning:

Måndag till fredag
08:00-18:00

När du fått brev från Investment:

Måndag till fredag
08:00-17:00