Skydda dig – bluffsamtal och sms

Du ska aldrig ge ut koder eller signera betalningar på någon annans uppmaning. Ingen bank, myndighet eller seriöst företag ber dig dela med dig av personliga uppgifter i samtal eller via sms.
För att skydda dig mot bluffarna, logga in på Mina sidor, där kan du se om du har ett ärende hos oss och tryggt betala.

Se status i ditt ärende

Ditt inkassokrav

Om du loggar in på "Mina sidor" kan du se detaljer om ditt inkassokrav. Du kan också kontakta oss där, snabbt och enkelt.
Status i ditt ärende

Hur vet jag om mitt ärende är avslutat?

Det tar normalt 1-3 bankdagar innan din betalning når aktuellt konto. Om du har betalat hela beloppet i tid, enligt det datum som stod på inkassokravet, avslutas ärendet så snart vi bokfört din betalning. Därefter meddelar vi vår uppdragsgivare att kravet är fullbetalt.

Du kan följa varje steg i ditt ärende om du loggar in på Mina sidor. Använd BankID, eller inloggningsuppgifterna i ditt kravbrev.  


Jag har fått ett kravbrev som inte stämmer

Jag känner inte igen skulden, vad ska jag göra?

Logga in på Mina sidor eller kontakta kundservice så fort som möjligt och förklara vad som har blivit fel. Vi kontaktar vår uppdragsgivare för att reda ut problemet och pausar ärendet under tiden och håller dig uppdaterad genom Mina sidor.