1 september 2020 - VARNING för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering. 

 

Samtalen ser ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det är inte vi som ringer.

Vi ringer aldrig upp och ber dig signera en transaktion med BankID och är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället.

Tänk på att:

- aldrig använda BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig
- aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter via telefon
- alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- omedelbart kontakta din bank om du drabbas av bedrägeri
- polisanmäla händelsen direkt

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Jag har betalat

Behöver jag meddela att jag har betalat?

Om du genomförde betalningen precis kan det dröja innan det visas i Mina sidor. Pröva att logga in igen senare eller nästa vardag.
Jag har betalat

Behöver jag meddela er att jag har betalat?

Nej, det behöver du inte men om du vill meddela oss något gör du det genom att logga in på Mina sidor, här kan du också följa ditt ärende. Om du genomförde betalningen precis kan det dröja innan det visas i Mina sidor. Pröva att logga in igen senare eller nästa vardag. Tänk på att det tar 1-3 bankdagar innan din betalning når mottagaren och inte förrän då anses den som gjord. Med andra ord bör du betala några dagar innan sista betalningsdag för att vara säker på att pengarna är på mottagarens konto i tid.

Det finns ett undantag och det är hyresfordringar, de anses betalda samma dag de når post- eller bankgirot. 

Om du har betalat enligt ursprungsfakturan måste du ändå betala inkassokostnaden och eventuell ränta om du har hunnit få det och det beloppet ska betalas inom 8 dagar från utskriftsdatum. 

Ring oss