Det är många som ringer oss idag och du kan få vänta länge på att komma fram.

Loggar du in på Mina sidor kan du se all information om ditt ärende och där kan du betala, be om en avbetalningsplan och skicka meddelanden till oss.

Ska du kontrollera om ditt ärende är avslutat - då behöver du inte logga in. Klicka här och skriv ditt ärendenummer på raden "Ärendenummer" och få svar direkt

Ringer du för någon annan (som ombud) behöver du ha en fullmakt.  Här kan du läsa mer om fullmakt.

Vilka vi är och vad vi gör

Intrum strävar efter att vara det mest etiska företaget inom kreditförvaltning. Om vi har kontaktat dig angående en skuld innebär det att vi har köpt den från din ursprungliga bank eller borgenär, och saldot är nu skulden till oss.

Vi vill samarbeta med dig för att hjälpa dig att betala av dina skulder. Vi kommer ta hänsyn till din ekonomiska situation och upprätta en överkomlig betalningsplan som gör det möjligt för dig att betala av dina skulder och gå vidare med ditt liv.

Vi är engagerade i att hjälpa sårbara kunder. Vårt kundvårdsteam har fått specialutbildning för att erbjuda den bästa kundupplevelsen för dem som kämpar med mentala eller fysiska hälsoproblem. Vi kommer alltid behandla kunder med känslighet och konfidentialitet.