Varning för bedrägeri och falska telefonsamtal - använd aldrig BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig 

Vi vill varna för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering.
Samtalen ser ut att komma från Intrums växelnummer 08-616 76 66 men det är inte Intrum som är den verkliga uppringaren.

Observera att Intrum aldrig ringer upp dig och ber dig signera en transaktion med BankID.

Om du är osäker på om uppringaren verkligen är Intrum, avsluta samtalet och ring in till vår växel istället.

Tänk på att:

- Aldrig använda BankID på uppmaning av någon annan som kontaktar dig
- Aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter
- Alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- Alltid kontakta din bank omgående om du drabbas av bedrägeri
- Alltid polisanmäla händelsen

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Jag har fått ett brev från Kivra

Varför får jag brev från er i Kivra?

Kivra

Digitala brevlådan Kivra

Vi har anslutit oss till den digitala brevlådan Kivra. Det innebär att du som är ansluten till dem även kan få brev från oss. Avisering om att du fått ett digitalt brev sker via mejl och om du laddat ner Kivras app via en push-notis. 

Logga in på Mina sidor för att hantera ditt ärende och betala direkt eller göra upp en delbetalningsplan. Du kan också ställa dina frågor till oss genom att skicka ett direktmeddelande från Mina sidor. 

Vill du hellre ha post från oss via vanlig post kan du enkelt avregistrera Intrum som avsändare när du är inloggad i Kivra. Läs mer om Kivra, hur det funkar att ansluta sig och avregistrera en avsändare.  

Läs mer om Kivra