VARNING för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering. 

Samtalen ser ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det är inte vi som ringer.

Vi ringer aldrig upp och ber dig signera en transaktion med BankID och är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället. Läs mer här

Hjälp oss att bli bättre

Vi vill gärna veta vad du tycker och hur du upplever kontakten med oss. Vi värdesätter dina åsikter och tar gärna emot förbättringsförslag och klagomål.

Stämmer inte uppgifterna i kravbrevet?

Kontakta oss på kundservice så fort som möjligt och förklara vad som har blivit fel.

Om du är missnöjd eller har ett klagomål

Om du är missnöjd ber vi dig att i första hand kontakta kundservice. Vi vill gärna reda ut problem eller missförstånd direkt och vi kan också ta dina synpunkter vidare. 

Hur agerar vi?

Du som vänder dig till Intrum med ditt klagomål ska få snabbt svar och ett respektfullt bemötande. Klagomålet kommer att hanteras sakligt och korrekt. 

Fyll i formuläret

Om du hellre vill skicka ett skriftligt klagomål är det viktigt att du i detalj beskriver vad som hänt och försök att vara så konkret som möjligt.

För- och efternamn
Din e-postadress
Telefonummer som vi kan nå dig på
Fyll i något av följande: ärendenummer/aktnummer/referensnummer
Anledningen till att du är missnöjd och på vilket sätt du anser att Intrum gjort fel

Du kan dra tillbaka ditt samtycke genom att mejla oss på marknad@intrum.com. Har du frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter kan du kontakta Intrums dataskyddsombud, DPO@se.intrum.com.