Vill du hellre prata med oss?
Brevet du har fått kan komma från olika avdelningar på Intrum, beroende på vem du har en skuld till. Vilken avdelning det är hittar du i brevet.
För att vi ska kunna hjälpa dig snabbare är det bra att ha till hands lite mer information, vilket du också hittar i brevet:
- aktnummer
- ärendenummer
- referensnummer
Har du fått ett inkassobrev från Intrum Sverige AB? Ring 08-616 76 66
Våra ordinarie telefontider är vardagar 8.00-18.00 (dag före röd dag stänger vi 16:30)
Våra andra avdelningar
- Inkassobevakning: 031-61 69 10 (öppet mellan 8.00-18.00)
- Investment: 031-61 69 20 (öppet mellan 8.00-17.00)
Söker du efter våra adresser och organisationsnummer? Klicka här
Är du ombud?

I vår inkassoverksamhet råder tystnadsplikt enligt 11 § inkassolagen. Som ombud behöver du därför inkomma med en fullmakt, registerutdrag om ställföreträdarskap eller familjebevis för att kunna få ta del av någon annans skulduppgifter. Klicka på knappen för mer information gällande ombud och fullmakt.
Våra vanligaste frågor och svar. Om du inte hittar svaret på din fråga här är du självklart välkommen att kontakta oss!
Om du har fått ett kravbrev från Intrum Invest är det viktigt att du betalar innan förfallodatum. Använd gärna vårt bifogade inbetalningskort. Vill du komma i kontakt med oss, klicka här.
Har du ett ombud?
Om du vill att någon annan ska företräda dig i ditt eller dina ärenden måste du och den personen fylla i en fullmakt där du skriftligen godkänner att den personen får ta del av dina uppgifter.
Det företag som du är skyldig pengar har valt att använda oss för att sköta kravhanteringen. Det finns en mängd lagar och regler kring hur man får inkassera pengar och många företag tycker att det är enklare att överlämna kravhanteringen till oss som har det som vår huvudsakliga uppgift.
Om du får brev som inte är dina kan det vara så att personen som brevet är adresserad till är folkbokförd på samma adress.
Vi skickar alltid ditt brev till den adress vår kund/uppdragsgivare lämnat till oss. Det är den adressen som du har fått dina fakturor till och som du angett till vår kund när avtalet tecknades eller vid kontakt.
Så länge din skuld inte är reglerad kommer vi kontinuerligt att påminna dig om ditt ärende. Det innebär att vi skickar brev även om du inte vill ha brev eller inte kan betala just nu.