Tips! Logga in på Mina sidor. Där finns all information om ditt ärende och du kan göra mycket själv, tex betala, be om en avbetalningsplan och skicka meddelanden till oss.

Vill du enbart kontrollera om ditt ärende är avslutat - då behöver du inte logga in. Klicka här och skriv ditt ärendenummer på raden "Ärendenummer" och få svar direkt

Ringer du för någon annan (som ombud) behöver du ha en fullmakt.  Här kan du läsa mer om fullmakt.

Fullmakt

För dig som hjälper någon annan

Vi har tystnadsplikt enligt inkassolagen. För att få uppgifter om någon annans skuld behöver du skicka in en fullmakt eller ett registerutdrag som visar att du får företräda personen.
Fullmakt

Gör så här

För att skicka in en fullmakt kan du enkelt fylla i vårt formulär.

  1. Spara ner mallen och fyll sedan i uppgifterna. Glöm inte att spara den!
  2. Skriv ut fullmakten och skriv under.
  3. Fyll i giltighetstiden, som får vara högst ett år. 


Skicka den signerade fullmakten till oss via post eller ladda upp den på Mina sidor.

 


Nästa steg

Jag har fyllt i fullmakten, vad gör jag nu?

Du kan ladda upp fullmakten genom att logga in på Mina sidor eller skicka den till:

Intrum Sverige AB
Fack 429001
R 924
106 37 Stockholm


Fullmakt

Vad är en fullmakt?

En fullmakt ger en särskild utsedd person eller ett företag (fullmaktshavaren) rätt att utföra handlingar på uppdrag av någon annan (fullmaktsgivaren). I vår inkassoverksamhet råder tystnadsplikt enligt 11 § inkassolagen. Är du ombud eller ställföreträdare och behöver ta del av din huvudmans skulduppgifter, behöver du skicka in en ombudsfullmakt eller registerutdrag om ställföreträdarskap avseende den person som ärendet gäller.