Det är många som ringer oss idag och du kan få vänta lite längre än vanligt på att komma fram.

Ett tips! Logga in på Mina sidor. Där finns all information om ditt ärende och du kan göra mycket själv, tex betala, be om en avbetalningsplan och skicka meddelanden till oss.

Vill du enbart kontrollera om ditt ärende är avslutat - då behöver du inte logga in. Klicka här och skriv ditt ärendenummer på raden "Ärendenummer" och få svar direkt

Ringer du för någon annan (som ombud) behöver du ha en fullmakt.  Här kan du läsa mer om fullmakt.

Jag har fått ett brev från Kivra

Har du fått ett brev från oss i Kivra?

Kivra

Digitala brevlådan Kivra

Vi är anslutna till Kivra och om du också är det får du brev från oss dit. Avisering om att du fått ett brev sker via mejl och om du laddat ner Kivras app, via en push-notis. 

Du kan välja att betala direkt i Kivra-appen. Vill du kontakta oss, dela upp betalningen eller se ditt all information i ditt ärende ska du logga in på Mina sidor. 

Vill du hellre ha brev från oss via vanlig post kan du enkelt avregistrera Intrum som avsändare när du är inloggad i Kivra. Läs mer om Kivra, hur det funkar att ansluta sig och avregistrera en avsändare.  

Läs mer om Kivra