Tips! Logga in på Mina sidor. Där finns all information om ditt ärende och du kan göra mycket själv, tex betala, be om en avbetalningsplan och skicka meddelanden till oss.

Vill du enbart kontrollera om ditt ärende är avslutat - då behöver du inte logga in. Klicka här och skriv ditt ärendenummer på raden "Ärendenummer" och få svar direkt

Ringer du för någon annan (som ombud) behöver du ha en fullmakt.  Här kan du läsa mer om fullmakt.

Varför har ni har tagit en kreditupplysning på mig?

Viktigt att veta! Den kreditupplysning vi tagit på dig påverkar inte din kreditvärdighet utan är relaterad till att du har ett inkassoärende hos oss.
Vi har tagit en kreditupplysning på dig

Vi har tagit en kreditupplysning på dig för att du har ett eller fler inkassoärenden hos oss. 

Upplysningen påverkar inte din kreditvärdighet.

Anledningen till att vi tagit en kreditupplysning på dig är för att skatteverket, med jämna mellanrum, uppdaterat alla skattepliktiga personers inkomstuppgifter.

I samband med det begär vi automatisk in kreditupplysningar från Creditsafe på alla som har en inkassoskuld hos oss. Du har fått en så kallad omfrågekopia från dem för att du ska veta att vi har hämtat in informationen. 

Kreditupplysningen vi tagit på dig påverkar inte din kreditvärdighet.