Tips! Ska du se status för ett ärende eller betala utan att logga in - klicka här och skriv ditt ärendenummer på raden "Ärendenummer" högst upp på sidan.

Vill du se all information om ditt ärende då ska du logga in på Mina sidor. Där kan du även betala, ansöka om en avbetalningsplan och skicka meddelanden till oss.

Ringer du för någon annan (som ombud) behöver du ha en fullmakt.  Här kan du läsa mer om fullmakt.

 

 

Varför har ni har tagit en kreditupplysning på mig?

Varför har ni har tagit en kreditupplysning på mig?

Vi har tagit en kreditupplysning på dig för att du har ett eller fler inkassoärenden hos oss. Viktigt att veta, upplysningen påverkar inte din kreditvärdighet.

Ditt brev från Credit Safe?

Därför har vi tagit en upplysning på dig

Vi har tagit en kreditupplysning på dig för att skatteverket, med jämna mellanrum, uppdaterat alla skattepliktiga personers inkomstuppgifter.

I samband med det begär vi automatisk in kreditupplysningar från Creditsafe på alla som har en inkassoskuld hos oss.

Du har fått en så kallad omfrågekopia för att du ska veta att vi har hämtat in informationen. 

Den kreditupplysningen påverkar inte din kreditvärdighet.