1 september 2020 - VARNING för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering. 

 

Samtalen ser ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det är inte vi som ringer.

Vi ringer aldrig upp och ber dig signera en transaktion med BankID och är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället.

Tänk på att:

- aldrig använda BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig
- aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter via telefon
- alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- omedelbart kontakta din bank om du drabbas av bedrägeri
- polisanmäla händelsen direkt

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Vi hjälper dig gärna

Snabbast och enklast!

Logga in på Mina sidor

Snabbast hjälp med ditt ärende får du om du loggar in på Mina sidor som alltid är öppet. Här kan du till exempel:

  • betala
  • sätta upp en avbetalningsplan
  • få en översikt över din skuld

Vill du hellre prata med oss?

Ring oss

Om du har frågor om ditt brev eller ärende kan du ringa och prata med någon av oss på Intrum Sverige AB. Brevet du har fått kan komma från olika avdelningar på Intrum Sverige AB, beroende på vem du har en skuld till. Informationen har du i brevet, där du även hittar ett aktnummer, ärendenummer eller referensnummer som är bra att ha till hands när du ringer. .

Ring 08-616 76 66 om du har fått ett inkassobrev från Intrum Sverige AB.

Ring 031-61 69 10 om du vill komma i kontakt med Inkassobevakningsavdelning.

Ring 031-61 69 20 om du vill komma i kontakt med vår Investmentavdelning.