Varning för bedrägeri och falska telefonsamtal - använd aldrig BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig 

Vi vill varna för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering.
Samtalen ser ut att komma från Intrums växelnummer 08-616 76 66 men det är inte Intrum som är den verkliga uppringaren.

Observera att Intrum aldrig ringer upp dig och ber dig signera en transaktion med BankID.

Om du är osäker på om uppringaren verkligen är Intrum, avsluta samtalet och ring in till vår växel istället.

Tänk på att:

- Aldrig använda BankID på uppmaning av någon annan som kontaktar dig
- Aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter
- Alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- Alltid kontakta din bank omgående om du drabbas av bedrägeri
- Alltid polisanmäla händelsen

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Vi hjälper dig gärna

Snabbast och enklast!

Logga in på Mina sidor

Snabbast hjälp med ditt ärende får du om du loggar in på Mina sidor som alltid är öppet. Här kan du till exempel:

  • betala
  • sätta upp en avbetalningsplan
  • få en översikt över din skuld

Vill du hellre prata med oss?

Ring oss

Om du har frågor om ditt brev eller ärende kan du ringa och prata med någon av oss på Intrum Sverige AB. Brevet du har fått kan komma från olika avdelningar på Intrum Sverige AB, beroende på vem du har en skuld till. Informationen har du i brevet, där du även hittar ett aktnummer, ärendenummer eller referensnummer som är bra att ha till hands när du ringer. .

Ring 08-616 76 66 om du har fått ett inkassobrev från Intrum Sverige AB.

Ring 031-61 69 10 om du vill komma i kontakt med Inkassobevakningsavdelning.

Ring 031-61 69 20 om du vill komma i kontakt med vår Investmentavdelning.