Tips! Logga in på Mina sidor. Där finns all information om ditt ärende och du kan göra mycket själv, tex betala, be om en avbetalningsplan och skicka meddelanden till oss.

Vill du enbart kontrollera om ditt ärende är avslutat - då behöver du inte logga in. Klicka här och skriv ditt ärendenummer på raden "Ärendenummer" och få svar direkt

Ringer du för någon annan (som ombud) behöver du ha en fullmakt.  Här kan du läsa mer om fullmakt.

Har du fått ett bluffkrav?

Har du fått ett bluffkrav?

Bluffkrav i Intrums (Intrum Justitia) namn bland annat via falska inkassokrav.

Ett bolag benämnt SKH Allservice har använt Intrums gamla logga Intrum Justitia och skickat ut falska inkassokrav. Intrum är inte avsändare av detta krav och bolaget är inte heller kund hos Intrum. Intrum har givetvis inte heller lämnat bolaget tillåtelse att använda vår logga. Det handlar om bedrägeri där avsändare vill få mottagaren att tro att Intrum är avsändaren.

All fakta som är relaterad till dig eller ditt företag finner du på Mina Sidor eller genom att kontakta vår kundtjänst. Om du redan hunnit betala rekommenderar vi dig att kontakta din bank och tala om att du blivit utsatt för bedrägeri. När du utsatts för bedrägeri uppmanas du också vända dig till polisen med en anmälan. Vi på Intrum arbetar aktivt för att motverka och försöka stoppa spridningen av falska inkassokrav. Den information som vi får från kunder om pågående bluffkrav är där till stor hjälp.

Du är naturligtvis välkommen att kontakta Intrum om du är osäker eller önskar mer information.

Läs mer på Svensk Handels varningslista.