VARNING för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering! Vi ringer ALDRIG upp och ber dig signera en transaktion med BankID. 

Är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället. I många fall ser samtalen ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det är inte vi som ringer. 

Tänk på att:

  • aldrig använda BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig
  • aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter via telefon
  • alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
  • kontakta din bank direkt om du drabbats av bedrägeri
  • polisanmäla händelsen direkt

 

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Personuppgiftsincident

Intrum har ansvar för att säkerställa lämplig och proportionell säkerhet för de personuppgifter vi behandlar och rapporterar incidenter som sannolikt inte kommer att medföra risk för individers rättigheter och friheter till tillsynsmyndigheten.

Om detta sannolikt medför en hög risk för enskilda personers rättigheter och friheter, är vi också skyldiga att informera den berörda personen utan onödigt dröjsmål. För att hjälpa oss att uppfylla dessa viktiga förpliktelser uppmanar vi dig att genom detta formulär informera oss om eventuella incidenter som du är medveten om. 

Anmälan av personuppgiftsincident

Fullständig adress
försök att vara så utförlig som möjligt
eller åtgärder som kommer att vidtas för att mildra och minimera incidenten