Varning för bedrägeri och falska telefonsamtal - använd aldrig BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig 

Vi vill varna för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering.
Samtalen ser ut att komma från Intrums växelnummer 08-616 76 66 men det är inte Intrum som är den verkliga uppringaren.

Observera att Intrum aldrig ringer upp dig och ber dig signera en transaktion med BankID.

Om du är osäker på om uppringaren verkligen är Intrum, avsluta samtalet och ring in till vår växel istället.

Tänk på att:

- Aldrig använda BankID på uppmaning av någon annan som kontaktar dig
- Aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter
- Alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- Alltid kontakta din bank omgående om du drabbas av bedrägeri
- Alltid polisanmäla händelsen

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Personuppgiftsincident

Intrum har ansvar för att säkerställa lämplig och proportionell säkerhet för de personuppgifter vi behandlar och rapporterar incidenter som sannolikt inte kommer att medföra risk för individers rättigheter och friheter till tillsynsmyndigheten.

Om detta sannolikt medför en hög risk för enskilda personers rättigheter och friheter, är vi också skyldiga att informera den berörda personen utan onödigt dröjsmål. För att hjälpa oss att uppfylla dessa viktiga förpliktelser uppmanar vi dig att genom detta formulär informera oss om eventuella incidenter som du är medveten om. 

Anmälan av personuppgiftsincident

Fullständig adress
försök att vara så utförlig som möjligt
eller åtgärder som kommer att vidtas för att mildra och minimera incidenten