Tips! Ska du se status för ett ärende eller betala utan att logga in - klicka här och skriv ditt ärendenummer på raden "Ärendenummer" högst upp på sidan.

Vill du se all information om ditt ärende då ska du logga in på Mina sidor. Där kan du även betala, ansöka om en avbetalningsplan och skicka meddelanden till oss.

Ringer du för någon annan (som ombud) behöver du ha en fullmakt.  Här kan du läsa mer om fullmakt.

 

 

Jag har betalat

Behöver jag meddela att jag har betalat?

Om du precis gjort din betalning kan det dröja innan du ser den på Mina sidor. Testa att logga in igen senare eller nästa vardag.
Jag har betalat

Behöver jag meddela er att jag har betalat?

Nej, det behöver du inte, men om du vill informera oss om något i samband med betalningen, loggar du in på Mina sidor och skriver ditt meddelande där.

Vi meddelar företaget du är skyldig pengar när betalningen har kommit in.


Jag har betalat

Jag har betalat men det syns det inte i ärendet

Det kan ta lite tid innan du ser din betalning på Mina sidor. Ser du den inte direkt, prova att logga in igen senare eller nästa vardag.

Tänk på att det kan ta 1-3 bankdagar innan din betalning kommer fram. Inte förrän den kommer till mottagarens konto anses den som gjord.

Med andra ord bör du betala några dagar före sista betalningsdag för att vara säker på att pengarna kommer fram i tid.


Jag har betalat

Måste jag betala inkassokostnad?

Om du har betalat din skuld efter att du fått ett inkassokrav måste du även betala inkassokostnaden och eventuell ränta (enligt Inkassolagen). Du måste betala senast 8 dagar efter det att kravet skrevs ut för att ärendet ska avslutas (du ser vilket datum som gäller i kravbrevet).

Det räcker alltså inte med att betala den ursprungliga skulden.