Varning för bedrägeri och falska telefonsamtal - använd aldrig BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig 

Vi vill varna för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering.
Samtalen ser ut att komma från Intrums växelnummer 08-616 76 66 men det är inte Intrum som är den verkliga uppringaren.

Observera att Intrum aldrig ringer upp dig och ber dig signera en transaktion med BankID.

Om du är osäker på om uppringaren verkligen är Intrum, avsluta samtalet och ring in till vår växel istället.

Tänk på att:

- Aldrig använda BankID på uppmaning av någon annan som kontaktar dig
- Aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter
- Alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- Alltid kontakta din bank omgående om du drabbas av bedrägeri
- Alltid polisanmäla händelsen

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Jag har fått ett felaktigt kravbrev

Stämmer inte uppgifterna i kravbrevet?

Kontakta oss så fort som möjligt och förklara vad som har blivit fel.
Jag har fått ett kravbrev som inte stämmer

Vad ska jag göra?

Logga in på Mina sidor eller kontakta kundservice så fort som möjligt och förklara vad som har blivit fel. Vi kontaktar vår uppdragsgivare för att reda ut problemet och pausar ärendet under tiden och håller dig uppdaterad genom Mina sidor. 

Kontakta oss

Jag får brev som inte är mina

Vad ska jag göra?

Om du får brev som inte är dina kan det vara så att personen som brevet är adresserad till är folkbokförd på samma adress. Kontakta oss så kan vi undersöka saken vidare.