1 september 2020 - VARNING för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering. 

 

Samtalen ser ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det är inte vi som ringer.

Vi ringer aldrig upp och ber dig signera en transaktion med BankID och är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället.

Tänk på att:

- aldrig använda BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig
- aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter via telefon
- alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- omedelbart kontakta din bank om du drabbas av bedrägeri
- polisanmäla händelsen direkt

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Jag har fått ett felaktigt kravbrev

Stämmer inte uppgifterna i kravbrevet?

Kontakta oss så fort som möjligt och förklara vad som har blivit fel.
Jag har fått ett kravbrev som inte stämmer

Vad ska jag göra?

Logga in på Mina sidor eller kontakta kundservice så fort som möjligt och förklara vad som har blivit fel. Vi kontaktar vår uppdragsgivare för att reda ut problemet och pausar ärendet under tiden och håller dig uppdaterad genom Mina sidor. 

Kontakta oss

Jag får brev som inte är mina

Vad ska jag göra?

Om du får brev som inte är dina kan det vara så att personen som brevet är adresserad till är folkbokförd på samma adress. Kontakta oss så kan vi undersöka saken vidare.