Varning för bedrägeri och falska telefonsamtal - använd aldrig BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig 

Vi vill varna för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering.
Samtalen ser ut att komma från Intrums växelnummer 08-616 76 66 men det är inte Intrum som är den verkliga uppringaren.

Observera att Intrum aldrig ringer upp dig och ber dig signera en transaktion med BankID.

Om du är osäker på om uppringaren verkligen är Intrum, avsluta samtalet och ring in till vår växel istället.

Tänk på att:

- Aldrig använda BankID på uppmaning av någon annan som kontaktar dig
- Aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter
- Alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- Alltid kontakta din bank omgående om du drabbas av bedrägeri
- Alltid polisanmäla händelsen

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Följ ditt ärende

Ditt ärende

Genom att logga in på "Mina sidor" kan du få fram detaljer och status i ditt ärende. Du kan också kontakta oss den vägen, snabbt och enkelt.
Följ ditt ärende

Hur vet jag om mitt ärende är avslutat?

Det tar normalt 1-3 bankdagar innan din betalning når mottagaren. Om du har betalat hela beloppet och i tid, enligt inkassokravet, avslutas ärendet så snart vi bokfört din betalning. Vi meddelar därefter vår uppdragsgivare. Vad som händer och när kan du se genom att logga in på "Mina sidor". Använd dig av inloggningsuppgifterna i ditt brev eller logga in med BankID.