1 september 2020 - VARNING för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering. 

 

Samtalen ser ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det är inte vi som ringer.

Vi ringer aldrig upp och ber dig signera en transaktion med BankID och är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället.

Tänk på att:

- aldrig använda BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig
- aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter via telefon
- alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- omedelbart kontakta din bank om du drabbas av bedrägeri
- polisanmäla händelsen direkt

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Följ ditt ärende

Ditt ärende

Genom att logga in på "Mina sidor" kan du få fram detaljer och status i ditt ärende. Du kan också kontakta oss den vägen, snabbt och enkelt.
Följ ditt ärende

Hur vet jag om mitt ärende är avslutat?

Det tar normalt 1-3 bankdagar innan din betalning når mottagaren. Om du har betalat hela beloppet och i tid, enligt inkassokravet, avslutas ärendet så snart vi bokfört din betalning. Vi meddelar därefter vår uppdragsgivare. Vad som händer och när kan du se genom att logga in på "Mina sidor". Använd dig av inloggningsuppgifterna i ditt brev eller logga in med BankID.