Det är många som ringer oss idag och du kan få vänta lite längre än vanligt på att komma fram.

Ett tips! Logga in på Mina sidor. Där finns all information om ditt ärende och du kan göra mycket själv, tex betala, be om en avbetalningsplan och skicka meddelanden till oss.

Vill du enbart kontrollera om ditt ärende är avslutat - då behöver du inte logga in. Klicka här och skriv ditt ärendenummer på raden "Ärendenummer" och få svar direkt

Ringer du för någon annan (som ombud) behöver du ha en fullmakt.  Här kan du läsa mer om fullmakt.

Information om inkassokrav

Ditt inkassokrav

Om du loggar in på "Mina sidor" kan du se detaljer om ditt inkassokrav. Du kan också kontakta oss där, snabbt och enkelt.
Jag har betalat

Hur vet jag om mitt ärende är avslutat?

Det tar normalt 1-3 bankdagar innan din betalning når aktuellt konto. Om du har betalat hela beloppet i tid, enligt det datum som stod på inkassokravet, avslutas ärendet så snart vi bokfört din betalning. Därefter meddelar vi vår uppdragsgivare att kravet är fullbetalt.

Du kan följa varje steg i ditt ärende om du loggar in på Mina sidor. Använd BankID, eller inloggningsuppgifterna i ditt kravbrev.  


Jag har fått ett kravbrev som inte stämmer

Jag känner inte igen skulden, vad ska jag göra?

Logga in på Mina sidor eller kontakta kundservice så fort som möjligt och förklara vad som har blivit fel. Vi kontaktar vår uppdragsgivare för att reda ut problemet och pausar ärendet under tiden och håller dig uppdaterad genom Mina sidor.