Det är många som ringer oss idag och du kan få vänta länge på att komma fram.

Loggar du in på Mina sidor kan du se all information om ditt ärende och där kan du betala, be om en avbetalningsplan och skicka meddelanden till oss.

Ska du kontrollera om ditt ärende är avslutat - då behöver du inte logga in. Klicka här och skriv ditt ärendenummer på raden "Ärendenummer" och få svar direkt

Ringer du för någon annan (som ombud) behöver du ha en fullmakt.  Här kan du läsa mer om fullmakt.

Dela upp betalningen

Fråga om en avbetalningsplan

Om du har svårt att betala hela skulden på en gång finns ofta möjligheten att lägga upp en avbetalningsplan.
Dela upp betalningen

Få hjälp med en avbetalningsplan

Har du svårt att betala hela skulden på en gång? Då kan du fråga efter en avbetalningsplan. Det är många företag som går med på att få betalt i omgångar.

Om du vill föreslå en avbetalningsplan är det snabbast och enklast att göra så här:

  1. Börja med att logga på "Mina sidor"
  2. Fyll i hur mycket du kan betala per månad.
  3. Vi kollar med företaget som du har en skuld till om de går med på förslaget.
  4. Så fort vi har ett svar, ja eller nej, meddelar vi dig. 

Det kan vara bra att veta att när du gör upp en avbetalningsplan tillkommer en uppläggningsavgift på 170 kronor och 60 kronor per avisering.

Om du inte har BankID och kan logga in för att föreslå en avbetalningsplan, kan du ringa vår kundservice. Du hittar numret här.