VARNING för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering! Vi ringer ALDRIG upp och ber dig signera en transaktion med BankID. 

Är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället. I många fall ser samtalen ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det är inte vi som ringer. 

Tänk på att:

  • aldrig använda BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig
  • aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter via telefon
  • alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
  • kontakta din bank direkt om du drabbats av bedrägeri
  • polisanmäla händelsen direkt

 

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Dela upp betalningen

Hur lägger man upp en avbetalningsplan?

Om du har svårt att betala hela skulden finns ofta möjligheten att lägga upp en avbetalningsplan.
Dela upp betalningen

Få hjälp med en avbetalningsplan

Har du svårt att betala hela skulden på en gång? Många gånger finns det möjlighet att upprätta avbetalningsplaner. Bästa sättet att göra det på är genom att logga in på "Mina sidor".

Du fyller i hur mycket du kan betala per månad. Vi kollar då med företaget du har en skuld till om de går med på avbetalningsplanen och du får därefter besked så snart som det är möjligt. 

Det kan vara bra att veta att när du gör upp en avbetalningsplan tillkommer det en uppläggningsavgift på 170:- samt en avgift på 60:- per avisering.

Kontakt