1 september 2020 - VARNING för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering. 

 

Samtalen ser ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det är inte vi som ringer.

Vi ringer aldrig upp och ber dig signera en transaktion med BankID och är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället.

Tänk på att:

- aldrig använda BankID på uppmaning av någon som kontaktar dig
- aldrig lämna ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter via telefon
- alltid noga läsa igenom texter som visas i BankID-appen
- omedelbart kontakta din bank om du drabbas av bedrägeri
- polisanmäla händelsen direkt

Kontakta vår kundservice om du har några frågor kring det här.

Betala

Jag vill betala, hur gör jag?

När du betalar är det viktigt att du använder korrekta uppgifter så att din betalning kommer i rätt ärende.
Betala

Logga in på "Mina sidor" för att se detaljerna i ditt ärende och betala

Alla uppgifter om ditt ärende finns på "Mina Sidor". Du  kan logga in med BankID, eller de användaruppgifter du fått i brevet. Därefter väljer du direktbetalning via din bank, eller Swish.


Betalningsuppgifter i brevet

Betala utan att logga in - uppgifter finns i ditt brev

Du kan betala genom att använda dig av referensnumret och bankgironummer som står i brevet som vi har skickat till dig. Har du frågor om ditt ärende är du välkommen att kontakta oss. 


Kontakta oss

Har du fått ett brev från Intrum Invest?

Om du har fått ett kravbrev från Intrum Invest är det viktigt att du betalar innan förfallodatum. Använd gärna vårt bifogade inbetalningskort. Vill du komma i kontakt med oss? Klicka på knappen.