VARNING för bedragare som påstår att de ringer från Intrum och uppmanar dig att betala en skuld via BankID-signering. 

Samtalen ser ut att komma från Intrums nummer 08-616 76 66 eller 08-616 77 00, men det är inte vi som ringer.

Vi ringer aldrig upp och ber dig signera en transaktion med BankID och är du osäker på om samtalet kommer från oss, lägg på direkt och ring vår växel istället. Läs mer här

Betala

Jag vill betala, hur gör jag?

När du betalar är det viktigt att du använder korrekta uppgifter så att din betalning kommer i rätt ärende.

 

 

På Mina Sidor kan du se information om ditt ärende och göra en
direktbetalning via Trustly eller Swish.

Har du fått ett brev från oss i Kivra kan du välja att betala direkt i Kivra-appen.


Betala

Logga in på "Mina sidor" för att se detaljerna i ditt ärende och betala

Alla uppgifter om ditt ärende finns på Mina Sidor, logga in med BankID eller med de användaruppgifter du har fått i brevet. På Mina Sidor kan du se information om ditt ärende och göra en direktbetalning via Trustly eller Swish.


Betala utan att logga in

Betalningsuppgifter finns i brevet

Du kan betala genom att använda dig av betalningsuppgifterna i ditt brev, leta efter QR-koden eller Swish i ditt brev. Snabbast hjälp med ditt ärende får du om du loggar in på Mina sidor som alltid är öppet. Om du har frågor om ditt brev eller ärende kan du ringa och prata med oss.


Utland

Betala från utlandet

Oavsett var du befinner dig kan du enkelt betala genom att logga in på Mina Sidor. Du kan välja att betala direkt via din bank eller via Swish, vi stödjer Swish från utländska mobilnummer. För betalning från utlandet kan du behöver vårt IBAN, BIC och SWIFT nummer. Klicka på knappen "Läs mer" för mer information. 

Läs mer

Brev från Kivra

Betala direkt i Kivra

Har du fått ett brev från oss i Kivra kan du välja att betala direkt i Kivra-appen. För mer information om ditt ärende kan du logga in på Mina Sidor.