Tips! Ska du se status för ett ärende eller betala utan att logga in - klicka här och skriv ditt ärendenummer på raden "Ärendenummer" högst upp på sidan.

Vill du se all information om ditt ärende då ska du logga in på Mina sidor. Där kan du även betala, ansöka om en avbetalningsplan och skicka meddelanden till oss.

Ringer du för någon annan (som ombud) behöver du ha en fullmakt.  Här kan du läsa mer om fullmakt.

 

 

Betala

Jag vill betala, hur gör jag?

Allt du behöver för att betala finns på Mina sidor. och i ditt kravbrev. Har du fått ditt kravbrev i Kivra kan du betala direkt i Kivra-appen.
Se allt om ditt ärende och betala.

Logga in på Mina sidor

Alla uppgifter om ditt ärende finns på Mina Sidor. Du loggar in med BankID eller med användaruppgifterna i kravbrevet (företag). 

När du loggat in ser du all information om din skuld och kan betala via Trustly eller Swish.

Har du fått ditt kravbrev i Kivra kan du betala direkt i Kivra-appen.


Betala via din internetbank, Swish eller QR-kod

Alla uppgifter finns i kravbrevet

Du kan betala genom att använda dig av betalningsuppgifterna i ditt brev. Där ser du vad du ska betala, QR-kod, Swish och OCR-nummer. Välj det som passar dig bäst.

När du betalar är det viktigt att du använder korrekta uppgifter så att betalningen hamnar rätt.


Kravbrev i Kivra

Betala direkt i Kivra

Har du fått ett brev från oss i Kivra kan du välja att betala direkt i Kivra-appen.

Vill du se status i ditt ärende, loggar du in på Mina sidor.


Utlandsbetalningar

Betala från utlandet

Oavsett var du är kan du betala genom att logga in på Mina Sidor. Du kan välja att betala via din bank eller Swish (vi stödjer Swish från utländska mobilnummer.)

När du betalar från utlandet kan du behöva vårt IBAN-, BIC- och SWIFT-nummer. Du hittar uppgifterna när du klickar på knappen.