Handelsbanken väljer Intrum

Intrum Sverige AB har ingått ett långsiktigt strategiskt partnerskap tillsammans med Handelsbanken och deras bolag inom koncernen, där Intrum kommer att hantera kravtjänster för bankens olika produkter. Samarbetet ligger helt i linje med Intrums fokus att vara en strategiskt viktig partner inom området Bank och Finans.

”Intrum är ett företag med ett stolt arv. Men framför allt har vi en spännande framtid framför oss. Genom digitala initiativ och ett starkt kundfokus strävar vi efter att ligga i framkant för utvecklingen av vår bransch. Vi ser mycket fram emot samarbetet med Handelsbanken.” Roger Liljeström, vVD i Sverige.

Om Intrum

Vi leder vägen till en sund ekonomi. Genom Intrums breda utbud av kredithanteringstjänster, hjälper vi företag av alla storlekar att blomstra genom att förbättra kassaflödet, öka likviditeten och minimera risken. Vi gör handeln enkel, säker och rättvis genom att se till att företagen får betalt samtidigt som vi hjälper slutkunden att betala sin fordran. Det är så vi bidrar till en sund ekonomi för samhället, företag och individer.