Diftstörning 'Enkla inkassotjänsten' 

Vi har just nu en pågående driftstörning på 'Enkla inkassotjänsten'. Våra tekniker jobbar för fullt för att lösa problemet.

Enkla, digitala inkassotjänsten

Vår digitala inkassotjänst passar dig som har ett enstaka inkassoärende då och då och fordringar som inte kräver specialhantering. Den kvalificerade inkassoprocessen och vårt handläggarteam är samma som i alla våra tjänster, men i övrigt är den mer avskalad och enkel att använda.

Ingen abonnemangsavgift. Ingen bindningstid.


I den här tjänsten betalar du ingen månadsavgift, utan 10% på det inkasserade kapitalbeloppet och moms på ränta och avgifter. Se mer om hur vi tar betalt.

Lyckas vi inte hjälpa dig kostar det inget, förutom om du ber oss att avsluta ärendet efter att det behandlats av tex Kronofogden, då kommer vi debitera dig den avgift de har tagit ut för att hantera ärendet.

Så här går det till:

 

  1. För att registrera ett konto måste du vara firmatecknare
  2. Kontot skapas med BankID
  3. Du, eller den som är firmatecknare, lägger in övriga användare direkt när kontot skapas
  4. Nu kan du registrera* den första fakturan du vill ha betalt för
  5. Inkassoprocessen startar med att ett kravbrev skickas ut
  6. Så fort din kund betalar redovisar vi pengarna på ditt konto

* Innan du registrerar din faktura som inkassoärende är det två saker måste tänka på:

  • Att fakturan inte är tvistig. Du och din kund får inte vara oense om den. I de fallen kan du behöva våra juridiska tjänster i stället.

  • Att vissa typer av fordringar kräver speciell hantering, exempelvis utlandsärenden, hyror och energiärenden. De hanteras i en annan tjänst hos oss.

Har du fler frågor? Då kan du kolla vår FAQ här. 

Vill du prata med oss om tjänsten, ring 08-527 275 44