Globala affärer kan leda till utmaningar i kredithanteringen
I ett globalt samhälle kan företag nå kunder över hela världen. Det är bra för affärerna, men kan också innebära nya utmaningar i kredithanteringen.
Att göra affärer globalt ökar potentialen för tillväxt. Samtidigt kan det även innebära större risker för uteblivna betalningar för företaget.
Vi möter ofta globala företag med en centraliserad förvaltning, men med kunder spridda över flera geografiska områden. När kredithantering och inkasso inte är kärnverksamheten för företaget kan det bli svårt att investera den tid och de resurser som krävs för att vara effektiv på varje enskild marknad. Detta kan öka risken för att företaget inte får betalt i tid, vilket binder upp rörelsekapital och i slutändan hotar likviditeten.
Att bedriva affärer internationellt innebär att man måste navigera i olika marknadspraxis, rättssystem, kulturer, språk och tidszoner. Det är vårt specialområde! Hos oss får du en dedikerad kontaktperson, oavsett antalet marknader du verkar på och var dina kunder befinner sig.
Vårt erbjudande:
- Ett enkelt och säkert sätt att överföra dina fordringar till oss för inkasso
- Rapportering och statusuppdateringar via vår webb
- När din kund betalat överför vi snabbt pengarna till ditt konto
- Vi finns där dina kunder är, men din handläggare har du i Sverige
- Enkelt att lägga till nya marknader när samarbetet startat