Stämpla påminnelsen – få snabbare betalt

När en kund inte betalar använder du stämpeln på påminnelsen för att uppmärksamma kunden om att nästa steg är inkasso om den inte betalas. På så sätt ger du din kund chansen att prioritera din faktura och betala för att stoppa processen. Det tjänar både du och din kund på.

Om kunden trots påminnelse inte betalar, då är det dags för nästa steg.

Att koppla på inkassoprocessen är en naturlig del efter att du har påmint din kund och ändå inte fått betalt. Vi tar hand om inkassokraven hela vägen och du har kontroll över hela processen och kan följa allt via webben.

Så här går det till:

  1. Du skickar en fil med obetalda fakturor till oss eller registrerar dem själv på vår inkassowebb.
  2. Vi skapar och skickar ett kravbrev till din kund.
  3. Om din kund inte betalat 9 dagar efter att kravet skickats ut förbereds ärendet för så kallad rättslig prövning. Vi kontrollerar och värderar din kunds ekonomiska situation. Finns det skulder och anmärkningar sedan tidigare? Är de betalda eller inte?
  4. Resultatet av värderingen ligger till grund för vad vi gör i nästa steg, driver skulden vidare, avvaktar eller avslutar.
  5. Du följer händelserna på webben och kan när du vill föra en dialog med oss.
  6. Personlig service. Våra professionella medarbetare rådgör alltid med dig för att hitta bästa lösningen för både dig och dina kunder. Vi återkopplar alltid till dig under äredets gång. 

Har du behov av att få betalt från utlandet? Då kan vi hjälpa dig med det också. Läs mer om vår utlandsinkasso.

Kontakta oss om du veta mer om vårt inkassopaket
Kom ihåg att ju tidigare du startar processen, desto större är dina chanser att få tillbaka dina pengar.