Inkasso och påminnelsestämpel

För företag med lite fler ärenden, större krav på rapporter, eller fordringar som kräver specialhantering, tex hyra, lån, energi osv.

Inkassopaketet med vår välkända digitala stämpel

En effektiv och enkel tjänst som du kan luta dig tillbaka på om en kund inte betalar i tid. Förutom den kvalificerade inkassohantering av erfarna handläggare ingår vår välkända digitala stämpel. Den använder du på din betalningspåminnelse. Texten upplyser om att Intrum tar över ärendet om betalningen utelblir.

Det här ingår: 


• Digitala stämpeln – stämpla påminnelse och din kund prioriterar din faktura.

• Inkassoprocessen – kravbrev, betalningsbokning, redovisning mm.

• Intrum Web – hantera dina ärenden, skapa och hämta rapporter mm.

• Personlig service av erfarna handläggare.

Inkassoprocessen

Om din kund inte betalar efter att du påmint är det dags att ta nästa steg. Vi tar hand om inkassokraven hela vägen, kommunicerar med din kund och rådgör med dig under tiden. Du har kontroll över hela processen och kan följa allt via webben.

Så här går det till:

  1. Du skickar en fil med obetalda fakturor till oss eller registrerar dem själv på vår inkassowebb.
  2. Vi skapar och skickar ett kravbrev till din kund.
  3. Om din kund inte betalat 9 dagar efter att kravet skickats ut förbereds ärendet för så kallad rättslig prövning. Vi kontrollerar och värderar din kunds ekonomiska situation. Finns det skulder och anmärkningar sedan tidigare? Är de betalda eller inte?
  4. Resultatet av värderingen ligger till grund för vad vi gör i nästa steg, driver skulden vidare, avvaktar eller avslutar.
  5. Du följer händelserna på webben och kan när du vill föra en dialog med oss.

Personlig service

Våra professionella medarbetare rådgör alltid med dig för att hitta bästa lösningen för både dig och dina kunder.

Vill du veta mer, ring oss på 08-527 275 44. Vill du hellre att vi kontaktar dig, fyll i dina uppgifter i formuläret så återkommer vi.